Hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával, A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus


Pedig a pszichológia jelenlegi álláspontja szerint az egyik legbiztosabb személyes képesség, ami a sikert előre jelzi, az akaraterő.

hogyan lehet kilépni mosolyogva

Roy F. Baumeister és John Tierney Akaraterő című könyvükben amellett érvelnek, hogy az akaraterő lehet a kulcs önmagunk és társadalmunk megváltoztatásához.

tüdő daganat tünetei

Miért fontos az önkontroll és mennyire lehet fejleszteni? Amikor egy nemzetközi kérdőívben legfontosabb személyes erényeikről kérdezték a résztvevőket, az emberek nagy része olyan tulajdonságokat értékelt magában, mint az őszinteség, a kedvesség, a humorérzés vagy a kreativitás — az mennyi ideig tart a dohányzás végleges leállítása pedig abszolút utolsóként futott be a listán.

Ezzel szemben amikor a hiányosságokról kellett beszámolni, az önkontroll hiánya listavezetővé vált.

Talán nem is annyira meglepő annak a fényében, hogy napjainkban több a kísértés, mint valaha. Hajlamosak vagyunk úgy gondolni az akaraterőre, mint egy rendkívüli tartalékra, amit akkor kell mozgósítanunk, amikor vészhelyzettel kell szembenéznünk.

Dohányzás: tévhitek és akaraterő - szavazzukmeg.hu

Azonban Baumeister és munkatársai eredményei kicsit árnyalják a képet. Vizsgálatukban arra hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával a résztvevőket, hogy egy héten keresztül egy véletlenszerűen pittyegő csipogó hangjának pillanatában számoljanak be róla, éreztek-e az adott ponton vagy előtte valamilyen vágyat.

Meglepő módon a vágy volt az hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával, nem a kivétel. A kutatók arra következtettek, hogy az emberek ébren töltött óráiknak legalább ötödét a vágyaknak való ellenállással töltik. Ez pedig azt is jelenti, hogy napjaink nagy részében arra használjuk az akaraterőnket, hogy szembeszálljunk a kísértéssel.

De tulajdonképpen hogyan vezet sikerre az akaraterő?

Terhességi visszerek

Pillecukor és sikeres élet Viszonylag közismert az a hatvanas évekbeli kísérlet, amit gyerekekkel és pillecukorral végzett Walter Mischel, nemrég elhunyt amerikai pszichológus. A gyerekeknek két választási lehetőségük volt, rögtön megeszik az édességet, vagy megvárják a kísérletvezetőt és dupla adagot kapnak.

Sok gyerek azonnal elfogyasztotta a csemegét, voltak, akik próbálták magukat tartóztatni, de nem sikerült, néhányan pedig ki tudták várni a negyed órát a nagyobb jutalom érdekében.

A kísérlet valódi érdekessége azonban az utánkövetéses vizsgálatok során derült ki. Azok a gyerek, akik nagyobb akaraterőt mutattak négyéves korukban, később jobb teszteredményeket és jegyeket értek el, népszerűbbek hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával társaik és tanáraik körében, magasabb volt a fizetésük, kisebb valószínűséggel küzdöttek drogfogyasztási problémákkal, miközben egészségesebb volt a testtömeg-indexük is.

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen

Az eredmények a kutatók számára azt sugallták, hogy az önkontroll egy olyan nélkülözhetetlen erősség, ami a sikeres élet kulcsa. További kutatások — köztük egy es új-zélandi vizsgálat ezer gyerek bevonásával — nagyon hasonló eredményekre jutott.

hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával

A gyerekek önkontrollját több módon vizsgálták — kutatói megfigyeléssel, tanári, szülői és önbeszámolókkal. A magas önkontrollal rendelkező gyerekekből egészségesebb felnőttek lettek, nagyobb valószínűséggel kötöttek ki stabil házasságban, nevelték együtt gyerekeiket, dolgoztak jólfizető állásban és lett félretett pénzük nyugdíjra.

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus

Éppen ezért fontos tisztában lennünk a határainkkal, kimerülés esetén figyelnünk a tünetekre! Amikor kimerültek vagyunk a döntések és stresszhelyzetek jobban megterhelnek hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával, ilyenkor kevésbé vagyunk képesek hatékony megoldást találni. Válasszuk meg csatáinkat és az időpontjaikat is! Új készséget kezdeni, leszokni valamilyen káros szenvedélyről természetesen minden időszakban kívánatos, de sokkal nagyobb esély van a sikerre, ha egy viszonylag nyugodt periódusára időzítjük az életünknek.

Ha nem szeretnénk eleve kudarcra ítélten nekifutni a fogadalmainknak, vegyük figyelembe a más területeken ránk váró energiabefektetés mértékét is!

hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával Fogyni fogok, ha leszokom a dohányzásról

Bár sokan óckodnak tőle, tennivalóinkat listába szedni nagyon hasznos lehet. Pusztán azzal, hogy eldöntjük, mit szeretnénk tenni és milyen sorrendben, megkönnyítjük a saját helyzetünket, mert legalább az észben tartás miatt nem kell tudatalatt szoronganunk.

Ráadásul a listák által nyomon követhetjük a haladást, ami szintén elengedhetetlen!

hogyan leszokni az akaraterő felhasználásával dohányzásellenes nap rajz

Nagyon gyorsan vonzóvá tud válni még a legnehezebb feladat is, ha máskülönben a puszta unalommal kellene szembenéznünk. Mindezek mellett pedig az apró részsikerek esetén is érdemes megjutalmazni magunkat!

Legfrissebb

Összességében az akaraterő talán az izmainkhoz hasonlítható Baumeisterék szerint a legjobban. Fejleszthető, ugyanakkor ha túlerőltetjük, kimerül — éppen ezért ügyesen kell beosztanunk!

hipnotikus munkamenet a dohányzásról való leszokáshoz Ha abbahagyja a dohányzást és cigaretta

Felhasznált szakirodalom Baumeister, R. Jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő hallgatója.