Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban
2014-04-17 18:03
Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban Márciusban már sorban egymás után a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma - ...
Megosztás a Facebook-on Megosztás az IWIW-en Megosztás a Twitter-en Nyomtatás
Ugrás a kommentekhez ()

Márciusban már sorban egymás után a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma - ...
 
 
 
... - közölte csütörtökön az európai autógyártó vállalatok brüsszeli székhelyű képviseleti szerve, az European Automobile Manufacturers' Association (ACEA).
Az ACEA ugyanakkor az idei márciusi 1,449 milliós forgalomba helyezési számról megjegyzi, hogy az a folyamatos havi javulás ellenére is a nyilvántartás 2003-as kezdete óta a második legalacsonyabb márciusi érték. 
    Márciusban 10,6 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban, az első negyedévben pedig a 2013 első negyedévihez képest 8,4 százalékkal 3,246 millióra emelkedett.
    Az EU minden jelentősebb nemzeti piacán nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma márciusban, éves bázison az Egyesült Királyságban 17,7, Spanyolországban 10,0, Franciaországban 8,5, Németországban 5,4, Olaszországban pedig 5,0 százalékkal. 
    Az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest az Egyesült Királyságban 13,7, Spanyolországban 11,8, Franciaországban 2,9, Németországban 5,6, Olaszországban pedig 5,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett személyautók száma. 
    Magyarországon az ACEA adatai szerint az idén márciusban 6166 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 21,8 százalékkal többet, mint 2013 márciusában, az első negyedévben pedig 15 496 új autót, 23,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 
    Márciusban a legnagyobb mértékben a Renault csoport forgalomba helyezési száma növekedett, 30,4 százalékkal, a piaci részesedése pedig 7,6 százalékról 9,0 százalékra bővült. A Renault csoporton belül a Renault márka forgalomba helyezései 23,4 százalékkal nőttek, a piaci részesedés pedig 5,9 százalékról 6,5 százalékra emelkedett. A Dacia márka forgalomba helyezései 53,5 százalékkal nőttek, a piaci részesedés pedig 1,8 százalékról 2,5 százalékra nőtt. 
    A második legnagyobb növekedés a Mazda márkáé volt, 29,9 százalékos. A piaci részesedés 1,3-ről 1,6 százalékra nőtt.
    A növekedési rangsorban a harmadik helyre a Suzuki került 22,1 százalékkal. A márka piaci részesedése 1,3 százalékról 1,5 százalékra nőtt. 
    A legnagyobb piaci részesedéssel a Volkswagen csoport rendelkezett az idén márciusban, 23,2 százalékossal, ami a forgalomba helyezések 8,5 százalékos növekedése ellenére is elmaradt a 2013. márciusi 23,6 százaléktól. A csoporton belül a legnagyobb növekedést a Skoda érte el, 20,1 százalékosat, a márka piaci részesedése pedig 4,0 százalékra nőtt 3,7 százalékról. 
    A Ford forgalomba helyezései márciusban 14,6 százalékkal nőttek, a piaci részesedése pedig 8,5 százalékra 8,2-ről.
    A GM csoport márkáiból 7,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba márciusban, a piaci részesedés viszont 8,2 százalékra csökkent 8,5 százalékról. A csoporton belül az Opel 15,3 százalékkal nőtt, a márka piaci részesedése pedig 7,8 százalékra emelkedett 7,5-ről.
    A BMW csoport márkáiból 5,7 százalékkal több került az utakra, a piaci részesedés viszont a MINI visszaesésének tulajdoníthatóan 6,3 százalékra csökkent 6,6 százalékról. 
    A Fiat csoportból 4,6 százalékkal több autó került forgalomba, a csoport piaci részesedése viszont 5,7 százalékra csökkent 6,1 százalékról. 
    A Daimler fogalomba helyezett márkáinak száma 5,6 százalékkal nőtt, a csoport piaci részesedése viszont 5,2 százalékra csökkent 5,4 százalékról. 
    A Nissan 15 százalékos növekedéssel 4,5 százalékra növelte részesedését 4,3-ról. A Toyota 5,7 százalékkal növekedett, piaci részesedése 4,2 százalékra csökkent 4,4-ről. A Hyundai 5,5 százalékkal növekedett, részesedése 3,2 százalékra csökkent 3,4-ről. A KIA 9,1 százalékkal növekedett, részesedése 2,7 százalékra csökkent 2,8-ról. A Volvo 16,5 százalékkal növekedett, piaci részesedése 1,7 százalékra nőtt 1,6-ról. A Jaguar Land Rover számban 1,5 százalékkal csökkent, piaci részesedése pedig 1,6 százalékra 1,8-ról. A Honda márkával 4,6 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, a piaci részesedés pedig 1,5 százalékra csökkent 1,7-ről. A Mitsubishi 2,1 százalékkal növelte forgalomba helyezett autóinak számát, piaci részesedése pedig maradt 0,6 százalékos. 
    Az összes többi autómárkából 39,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén márciusban, ezek együttesen azonban mindössze 0,7 százalékos piaci részesedést hasítottak ki maguknak a tavaly márciusi 0,6 százalék után.
 
 
 
kocsik.jpg



Szavazás:
További új gépjárművek kerülnek eladásra, hol van itt a szegénység?




TOP szavazások
 
 




 Partnereink

NetSzépe Nőknek

Gastro Kalauz kereső

IRODAGÉP Technika

Net-World Szoftverek

Privát Szállás kereső

 
 

 
264.3129825592 ms