Autósiskolák: Mit kap a pénzéért a tanuló?
2011-08-30
Autósiskolák: Mit kap a pénzéért a tanuló? Az autósiskolák vezetői pontosan tudják, mi a gond, mégsem kérdezi meg erről őket senki.
Megosztás a Facebook-on Megosztás az IWIW-en Megosztás a Twitter-en Nyomtatás
Ugrás a kommentekhez ()

Az autósiskolák vezetői pontosan tudják, mi a gond, mégsem kérdezi meg erről őket senki.

Elavult a gépjárművezető-képzés rendszere, a tanulók kevés gyakorlati órát kapnak, a tanfolyamok nem készítik fel őket a valós forgalmi helyzetekre, ezért a kormány szeptembertől változtatna a tanfolyamok, a vizsgák szabályain, az oktatóknak pedig évente szakmai vizsgát kellene tenni. 

Állva vezetnek

Debrecenben nem találtunk olyan iskolavezetőt, aki hallott volna már a közelgő változásokról, ugyanakkor valamennyien érzékelik a gondokat; csakhogy őket erről nem kérdezte senki.

- A gyakorlati órák számát a mai 30-ról 50 órára kellene emelni, és le is vezettetni ahhoz, hogy ne legyen ennyi baleset. Ma ugyanis gyakran látni álló autóban folyó oktatást; ötven perc helyett 25-30 percet vezet a tanuló a forgalomban, a fennmaradó időben pedig átbeszélik a történteket – utalt napjaink tipikus jelenségére Czuprik András iskolavezető. Maga is úgy gondolja, hogy a jelenlegi költségek mellett egy B-kategóriás jogosítványnak 150-160 ezer forintba kellene kerülni, ehhez képest egyesek 75-80 ezer forintos tanfolyamokat hirdetnek meg.

- A válság miatt mindenki igyekszik minél olcsóbban dolgozni, de ez egy szint alatt már óhatatlanul a szakmaiság rovására megy – jelentette ki a szakember.

Szakértők figyelmeztetnek, hogy óriási különbség van az autósiskolák között, és a választásnál nem is feltétlenül az árnak kellene a legfontosabb szempontnak lenni. Erre bizonyság a 22 éves Katalin esete, aki úgy szerzett úrvezetői jogosítványt, hogy például a hátramenetben történő parkolást meg se mutatták neki. Mint mondta: az volt a szerencsém, hogy a vizsgabiztos nem kért efféle “bűvészmutatványt” tőlem…

Hatósági ár kellene

Cseresnyés László, a Berton Autósiskola vezetője azért nem szimpatizál például a távoktatás bevezetésével, mert az oktató személyes példamutatása így még kevéssé érvényesülhet.

- Az már önmagában abszurd helyzetet teremt, hogy Budapest után Hajdú-Biharban működik a legtöbb képzőszerv, így öldöklő harc folyik minden egyes tanulóért.

Szerintem egyfajta hatósági ár bevezetése sokat javíthatna a helyzeten, hiszen akkor az autós iskolák abban versenghetnének, hogy ugyanannyi pénzből ki tud színvonalasabb szolgáltatást nyújtani – utalt a szerinte járható útra az iskolavezető.

Koroknai Imre szerint egyre több tehetséges “bűvész” tűnik fel a képzőszervek között; szerinte ugyanis ahhoz, hogy valaki ma a 2007-2008-as árakon dolgozzon, legalábbis varázslónak kell lennie.

“A válság nagy úr, de azért az mégis durva, hogy egyes iskolák 1300-1500 forintos gyakorlati óradíjat fizetnek az oktatóknak. Ez legfeljebb a járműfenntartásra elég, de jövedelmet nem tartalmaz. Sokan mégis megalkudnak, mert kényszerhelyzetben vannak; például azért, mert az autójuk hitelét fizetni kell – fogalmazott.

HBN-PA

Drágulhat a jogosítvány?

Az autósiskolák vezetői abban egyetértenek, hogy balkáni állapotok uralkodnak a képzésben.

1314692838_3tanulo-450x300.jpg



Szavazás:
Ön szerint is elavult a gépjárművezető-képzés rendszere?




TOP szavazások
 
 




 Partnereink

NetSzépe Nőknek

Gastro Kalauz kereső

IRODAGÉP Technika

Net-World Szoftverek

Privát Szállás kereső

 
 

 
355.49712181091 ms