cikk: Mennyit ér egy négyzetméter Balaton? Drága a meder a hajósnak!
2011-09-01
cikk: Mennyit ér egy négyzetméter Balaton? Drága a meder a hajósnak! A térség országgyűlési képviselőihez és a Balaton Fejlesztési Tanácshoz fordul segítségért a Balatoni Hajózási Zrt., mert a cégvezetés szerint továbbra is aránytalanul magasak a mederhasználati díjak.
Megosztás a Facebook-on Megosztás az IWIW-en Megosztás a Twitter-en Nyomtatás
Ugrás a kommentekhez ()

A térség országgyűlési képviselőihez és a Balaton Fejlesztési Tanácshoz fordul segítségért a Balatoni Hajózási Zrt., mert a cégvezetés szerint továbbra is aránytalanul magasak a mederhasználati díjak.

Ez az utolsó kísérletünk, ha ez sem vezet eredményre, akkor kénytelenek leszünk közölni a vitorlástulajdonosokkal, valamint a társaságunk tulajdonosaival, hogy ez mivel jár – mondta kedden Horváth Gyula, a hajózási társaság vezérigazgatója.

Amint a közelmúltban megírtuk, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. döntött – közlésük szerint az érintettek meghallgatása után – a balatoni kikötőkre és egyéb vízi létesítményekre vonatkozó díjtételekről.

A Balaton és a tómeder állami tulajdon, ezért az MNV Zrt. álláspontja szerint a tó vizén gazdasági haszon reményében vállalkozást indítani és működtetni csak úgy lehet, hogy az igénybe vevő, üzemeltető az ingatlan használatáért a tulajdonos, a Magyar Állam képviselői részére díjat fizet.
Számos érintett hangoztatta több fórumon az utóbbi időben, továbbra is elfogadhatatlanul magasnak tartja a díjakat. A Balatoni Hajózási Zrt. további 30 százalékos csökkentést szeretne elérni, mert úgy vélik, az új, most ugyan csökkentett, de 2015-ig fokozatosan emelkedő és inflációkövető tarifák még mindig gátolják a kikötőfejlesztések beindulását és a vitorlásturizmus fellendülését.

A nemzeti vagyonkezelővel már aligha tudunk újból asztalhoz ülni, ezért döntöttünk úgy, hogy az országgyűlési képviselőkhöz fordulunk – így Horváth Gyula. – Hosszú távon számunkra továbbra sem vállalhatók a díjtételek. Amennyiben ez a kísérletünk sem jár eredménnyel, ennek tudatában kell megkötnünk a jövő évi szerződéseinket. Ez esetben összehívjuk a vitorlástulajdonosokat, és tájékoztatjuk őket, hogy a megnövekedett költségeinkből mennyit tudunk magunkra vállalni és mennyit kell rájuk hárítani. Ugyanígy a hajózási zrt. tulajdonosait, a kikötővel rendelkező önkormányzatokat is tájékoztatjuk, hogy a több tíz milliós költségnövekedés rontja a társaság eredményét, amikor a bevételeink nem emelkednek.

A vezérigazgató arról is beszélt: számításaik szerint több tíz milliós többletterhet jelentenének a cégnek az új díjak, jövőre akár 20-25 millió forintot is, amennyiben minden kikötőre új mederhasználati szerződést kell kötni.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. új, a korábbihoz képest csökkentett tarifái szerint a mederhasználónak a vízfelületen elhelyezett építmények és hajóállások területe után vitorláskikötő esetén 289 forintot, komplex csónakkikötő esetén 144 forintot kell fizetni évente négyzetméterenként, az inflációval növelve, de ezt a díjat csak 2015-től, addig a tarifa fokozatosan emelkedik erre a szintre. Mederhasználati szerződést a korábbi harminc helyett hatvan évre lehet kötni.

forrás: www.sonline.hu

1314863471_fonyodi_molo2_151_20110209115346_484.jpg



Szavazás:
Ön szerint is magasak a mederhasználati díjak?




TOP szavazások
 
 




 Partnereink

NetSzépe Nőknek

Gastro Kalauz kereső

IRODAGÉP Technika

Net-World Szoftverek

Privát Szállás kereső

 
 

 
1219.6488380432 ms