Pszichológiai segítség a dohányzásról való leszokáshoz, Dohányzás - A leszokás módszerei


Szerző: OnlinePszichologus. Minden év november harmadik csütörtökén dohányzásmentes napot tartunk. Ennek apropóján jelen cikkünkben arról fogunk szólni, mi a leghatékonyabb módja a dohányzásról való tartós leszokásnak.

Előző blogbejegyzésünkben arról írtunk, hogy miért nehéz leszokni a cigarettáról. Mivel a dohányzás krónikus függőségi betegséga többi függőséghez hasonlóan jellemző rá a visszaesés.

dohányzó tabletták működési elve mellkasi nyomás

Ezen kívül még a dohányzás abbahagyását követően évekig, vagy akár évtizedekig tarthat a sóvárgás a dohány után. A leszokás akaraterő kérdése? Sokan mondják, hogy a leszokáshoz csak erős akarat és elhatározás szükséges.

Könnyebb a párunkkal közösen leszokni a dohányzásról?

Fontos tudni azonban, hogy a helyzet a legtöbbször nem ilyen egyszerű. Hiába határozzuk el, hogy megtanulunk egy idegen nyelvet, ettől még nem leszünk automatikusan a tudás birtokában. Hasonlóan van ez a cigaretta elhagyásával kapcsolatban is. A testi-lelki függőség miatt az elhatározás sokszor kevés. Ráadásul a viselkedéses függőség fogalma azt jelenti, hogy megszokássá válik számunkra a rágyújtás. Bizonyos szituációkban automatikusan tesszük meg, melynek valamilyen funkciója van életünkben.

Sokan például stresszes helyzetekben vagy ezek után dohányoznak.

  • Könnyű leszokni az ivásról és a dohányzásról
  • Dohányzásról való leszoktatás Dohányzásról való leszoktatás A dohányzás ma Magyarországon igen csak furcsán kezelt, alábecsült jelenség.
  • A dohányzásról való leszokás, dohányzás leszoktatás - PszichoFészek pszichológiai magánrendelő
  • A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus
  • Abbahagytam a dohányzást, boldog vagyok
  • Leszokni a dohányzásról mágnesek vélemények

Ebben az esetben feltétlenül szükséges a dohányzás tartós elhagyásához újabb stresszkezelő stratégiák kifejlesztése. A viselkedésváltozás szakaszai 1. Váratlan, ismeretlen, nehéz helyzetekben a visszaesés megtörténhet.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Bármelyik szakasznál is tart, van segítség. A dohányzás leszokás támogatással foglalkozó szakemberektől minden szakaszban személyre szabott támogatást kaphat. Az orvosi tanácsadás, az önsegítő anyagok, az intenzív egyéni és csoportos tanácsadás és a proaktív telefonos tanácsadás is bizonyítottan hatékony módszerek a leszokás támogatásában.

Miért hatékony segítség a csoportos forma a leszokásban?

14 éve dohányzik, és hirtelen kilép

A nikotinfüggőséget nemcsak a nikotin, hanem sok szokás is fenntartja. A leszokáshoz a viselkedés, illetve a szokások megváltoztatása is szükséges. Amennyiben a dohányos személynek erős a motivációja a leszokásra, határozott döntést hozott a leszokás mellett, ezeknek a szokásoknak a megváltoztatásában, segíthet a csoport. A leszokáshoz sok mindent máshogy kell csinálni.

  • Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!
  • Inni fogok, nem leszek abba a dohányzásra
  • Ha igen, akkor mi az, ami igazán segít?
  • Leszokni a dohányzásról, ha
  • A leszokás nem akaraterő kérdése! | Mindennapi Pszichológia
  • Mágneses dohányos füst véleménye
  • Dohányzásról való leszokást támogató csoport - PszichoFészek pszichológiai magánrendelő
  • Dohányzás - A leszokás módszerei

A résztvevő döntése és felelőssége, hogy változtat-e. Ha rendszeresen eljön a csoportra és aktívan részt vesz benne, sok segítséget és támogatást kap a csoportvezetőtől és a többi sorstárstól. A leszokás folyamat, és ebben a csoportban mindenki ugyanazon a folyamaton megy végig.

A leszokás nem akaraterő kérdése!

A csoportmunka a tagok aktív részvételére épít. A csoport mérete, időtartama és az alkalmak száma a csoportvezetőtől függ.

A dohányzás halálos tüdőrákot okoz.

Kolléganőmmel szerzett tapasztalataink szerint fővel, 60 percben, 6 alkalommal tartjuk leghatékonyabbnak. A csoporton végzett aktív munka mellett a csoporttagok fontos pszichológiai segítség a dohányzásról való leszokáshoz kapnak a csoportok közti időszakokra is, ún. Ilyenkor kitűzésre kerülnek különböző célok, melyek segítenek a leszokásban.

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen

Találkozásaink alkalmával mindig megbeszéljük az előrehaladást, és minden alkalommal vannak újabb témák és gyakorlatok is. Minden tagnak van ideje és alkalma részt venni a közös munkában. Alapszabály, hogy ami a csoporton elhangzik, az csoporttitok, vagyis a csoporton belül marad, azt senki nem adja tovább másnak. Van, aki könnyen halad előre, más kevésbé, és a visszaesések a folyamat során természetesek. A csoportban megtanulható, hogyan lehet sikeresebben megküzdeni a nehézségekkel. Amennyiben szeretne leszokni a dohányzásról, jelezze a területileg illetékes tüdőgondozóban vagy hívja a es ingyenesen hívható zöld számot, ahol szakemberek segítik a leszokásban.

Könnyebb a párunkkal közösen leszokni a dohányzásról? | Mindset Pszichológia

Felhasznált irodalom: Kovács Gábor szerk. Dohányzás pszichológiai segítség a dohányzásról való leszokáshoz leszokás.

Medicina könyvkiadó Zrt. Urbán Róbert PhD Sorvezető leszokás támogató csoportok vezetéséhez. Kíváncsi további érdekességekre?

Dr. Tamasi Őszintén - Dohányzás leszokás, de hogyan utána?

Iratkozzon fel hírlevelünkre! Név Leave this field empty if you're human: Ha kérdése vagy javaslata van szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük lépjen kapcsolatba velünk! Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves.

lehetséges-e hirtelen leszokni a dohányzást?

Kijelentem, hogy 14 és 18 év közötti vagyok, de a törvényes képviselőm hozzájárulásával használom ezt az oldalt.