Rossz tartás miatt mellkasi fájdalom. Húzd ki magad! Súlyos gondokat okoz a rossz tartás


Hirdetés Ezért okoz sok gondot a helytelen testtartás Amikor valaki görnyedten tartja magát, akkor a teste a normálistól eltérő pózba kerül. Ez természetesen nem marad megtorlatlanul, hiszen a test minden apró izma más-más feladattal és teherbírással rendelkezik.

Így bizony előfordulhat, hogy a romló légzési kapacitás, az időnkénti fulladás, nehézlégzés hátterében is az ülőmunkát találjuk. Az ülőmunka sokféleképpen hat a munkavégző szervezetének működésére.

  • Húzd ki magad! Súlyos gondokat okoz a rossz tartás - Egészségtüköszavazzukmeg.hu
  • Mellkasi fájdalom 5 oka, 10 tünete, 9 kezelési módja [teljes útmutató]
  • Ha 45 éves korig leszokik a dohányzásról
  • A nikotin-tapasz abbahagyja a dohányzást?
  • Belefulladunk a munkába - sokszor szó szerint - HRDoktor
  • Dohányzásgátló mágnesek, hogyan kell viselni
  • Mellkasi fájadlom - Budai Egészségközpont

Az egészségügyi kockázatok között a legnyilvánvalóbbak a mozgásszervi ártalmak, a dohányzás elleni küzdelem a birodalomban rossz tartás miatti gerinc- és ízületi károsodások, de az inaktív életforma számos más szervünk működését is befolyásolja, köztük a szív- és érrendszert, az anyagcserét és bizony a légzőrendszert is.

Ez utóbbi ártalmak kialakulhatnak közvetlenül a tartós ülő testhelyzet miatt, hiszen az előreeső vállak, a görnyedt testtartás összenyomja a tüdőt, rontja a légzéstechnikát, felületesebbé teszi a rossz tartás miatt mellkasi fájdalom.

rossz tartás miatt mellkasi fájdalom

Nem ritka a nyaki csigolyák deformitása sem, ami a migrénes fejfájástól a látászavaron, szédülésen, hátfájdalmakon keresztül sokféle panaszt okozhat, köztük tartós rekedtséget, nehézlégzést is. Emellett az ülőmunka közvetett ártalmaival is számolni kell, hiszen a mozgásszegény életmód miatt romlik az izmok — így a légzésben részt vevő izmok — működése, csökken a légzési kapacitás, és a gyakori elhízás, a jelentős túlsúly is nehezíti a légzőszervek munkáját.

ha abbahagyja a dohányzást, megbetegedhet

Nem csoda, hogy az ülő munkát végzők körében gyakori panasz, hogy nehezen bírják a terhelést, kifulladnak a lépcsőn, kapkodnak levegő után már pár lépésnyi futás után is. Jó tudni, hogy az ülőmunka különösen túlsúly, dohányzás, visszérbetegség mellett többszörösére növeli az alsó végtagokban az életveszélyes vérrögök kialakulásának és a tüdőembólia kockázatát is. Ha ugyanis ez a vérrög, az ún.

Ha ennek tünetei nehézlégzés, verejtékezés, szorító mellkasi fájdalom, halálfélelem, véres köpet jelentkeznek, azonnal mentőt kell hívni! Mit tehet az érintett? Általános jó tanács az ülő munkát végzőknek, hogy legalább óránként egyszer néhány percre fel kell állni, járkálni, kihúzni magunkat, kinyújtóztatni a tagjainkat, egy-két fej- váll- kar- derékkörzést végezni.

Sokan azonnal szívinfarktustól vagy mellráktól tartanak.

A felfrissítő mozdulatsorok közben érdemes a légzésre is figyelni! Ha tudatosan kihúzzuk magunkat, mély levegővétellel mintegy kinyitjuk a mellkast, akkor jobban rossz tartás miatt mellkasi fájdalom a tüdő, több oxigénhez jut a szervezetünk.

a dohányzásról való leszokás haja gyorsabban nőtt

A belégzést az orron keresztül végezzük, úgy, hogy ne csak a mellkasunk, hanem a hasunk is rossz tartás miatt mellkasi fájdalom, vagyis a tüdőnk alsó része is megteljen levegővel. Figyelni kell az alapos kilégzésekre is. Így nemcsak a légzési kapacitásunk javul, hanem pszichésen is kiegyensúlyozottabbá válhatunk, csökkenthetjük a ránk nehezedő stresszt is.

a dohányzás kódolása Ryazan árain

Ülő munka mellett igyekezzünk minél többet mozogni. Amennyiben van rá lehetőség, munkába menet gyalogoljunk, kerékpározzunk vagy rollerezünk, és lift helyett használjuk a lépcsőt.

Használjunk ki minden alkalmat arra, hogy mozgást, aktivitást vigyünk a napjainkba!

a leghatékonyabb gyógyszer a dohányzásról való leszokáshoz

Nem feltétlenül izzasztó edzőtermi edzésre kell gondolni, tökéletesen megfelel a séta, a kocogás, a kertészkedés, az úszás, a pingpong, a foci a gyerekkel egy közeli dühöngőben, vagy bármi, ami felfrissítheti keringésünket, erősítheti az izmainkat, segít jó levegővel megtölteni a tüdőnket.

Az ülő munka ártalmait remekül ellensúlyozhatják a csoportos mozgásfoglalkozások, például a tai chi, a gerinctorna vagy a Pilates-edzés is.

Mit tegyünk a fájdalom elkerülése érdekében?

A rendszeres mozgás eredményeképpen egyenesebb lesz a testtartás, erősebbek az izmok, jobb az erőnlét, ami együtt jár a légzés hatékonyságának, a légzéskapacitásnak javulásával is. Mit tehet a munkáltató?

rossz tartás miatt mellkasi fájdalom hogyan lehet a fiának leszokni a dohányzásról

Biztosítja az óránkénti pihenőidőket, gondoskodik ergonómiailag megfelelő ülőbútorokról, ösztönzi a sportolást edzőtermi belépőkkel, illetve a kerékpárral való munkába menetelt kerékpármegőrzők, öltözők kialakításával. A munkáltató sokat segíthet foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok, menedzserszűrések, állapotfelmérő és szűrővizsgálatok szervezésével is, ráadásul úgy, hogy ezzel saját érdekében is tesz, hiszen ezekkel a megelőzést szolgáló intézkedésekkel jelentősen csökkenthető a hiányzások, a táppénzen töltött napok száma.

A legjobb, ha még ekkor korrigálunk rajta — akár gyógytornász segítségével, mivel ilyenkor még elkerülhetőek az ebből adódó problémák. Viszont, ha már régóta görnyedten jársz-kelsz és a rossz testtartás már igencsak beidegződött, akkor csak hosszú és kitartó munkával lehet ellene tenni. Sajnos segítséghez a legtöbben akkor fordulnak, ha már fájdalmakat is okoz a probléma… Izomfájdalmak, izomsorvadás Normális esetben a testsúlyunk elbírásáért az egyes izomcsoportok más-más szerepet töltenek be: egyik nagyobb, másik kisebb teherbírással rendelkezik, ez így van rendjén. Viszont amennyiben testtartásunk helytelen, ez a természetes egyensúly felborul, és lesznek izmok, melyek kiesnek a szerepükből. Ez kétféleképpen következhet be: az egyik variáció, hogy az izomnak egyszerűen nem lesz feladata, így az előbb-utóbb elsorvad.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.