Súlygyarapodás, ha leszokik a dohányzásról


Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni? Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már el ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról. Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert rettegnek attól, hogy meghíznak utána.

3 módszer a leszokásról leszokni a dohányzásról mit szedjen

Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek súlygyarapodás a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást 60 ha leszokik a dohányzásról át leszokni a dohányzásról. Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá. De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a szervezet visszanyeri régi állapotát.

Leszokni hízás nélkül

Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert súlygyarapodás volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására. Mi több, a súlygyarapodás megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is.

Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások.

Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe.

Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek

Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából. Ezért egyik fontos követelmény, súlygyarapodás a volt dohányosoknak fel kell hagyniuk rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel.

Csökkentsük a nassolás kísértését! Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző chipsektől, kekszektől, amerikai mogyorótól és súlygyarapodás hizlaló nassolni valótól.

vicc, hogyan hagyta abba a dohányzást hogy leszokik-e a dohányzásról

Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk akarnánk nyúlni… Inkább készítsünk magunk elé felaprózott zöldséget, gyümölcsöt. Főzzünk fűszeresebben, mint eddig! Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és súlygyarapodás vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre. Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint.

Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb. Szerezzünk be nikotinpótlókat! Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb.

súlygyarapodás, ha leszokik a dohányzásról

Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg. Fotó: rf. Mozogjunk többet!

  1. A tudományos adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8 kg-ot a nők átlagban 3,8 kg-ot hízik.
  2. A levegő a szennyezések hatására egyébként sem tiszta, ahogyan ételeink is vegyszermaradékokkal szennyezettek és adalékanyagokat tartalmaznak.

Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét. Egy ha leszokik a dohányzásról testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

Szokj le a dohányzásról egy óra alatt! (Hipnózis)

Eközben endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk. Igyunk sok ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat.

Cigi: így nem hízunk el leszokás után!

Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta. Ha eddig több kávét ha leszokik a dohányzásról, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a súlygyarapodás.

Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a cigarettát. Gyakrabban készítsünk magunknak salátát! A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt ha leszokik a dohányzásról nagy szükségük van.

orrcsepp gyerekeknek naponta hagyja ki a dohányzást

Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből. Jó ötlet a citromlével és egy ha leszokik a dohányzásról olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy adag C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is!

Étkezzünk több részletben! Súlygyarapodás fentebb már szó volt róla, el kell vetnünk azt az elképzelést, hogy rágyújtás helyett majd rágcsálni fogunk valamit, így könnyebben kibírjuk cigaretta nélkül.

  • Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?
  • Index
  • Megvan a magyarázat, miért hízik az, aki leszokott a dohányzásról - Noizz

Az étkezések elaprózása segít betartani egy bizonyos táplálkozási ritmust és kontrollálni a kalóriabevitelt. Forrás: Galenus.